Contactgegevens

Great Vakantiehuizen
Belkmerweg 79 B
1753 KD Sint Maartenszee
The Netherlands
T +31 224 561377
E info@greatvakantiehuizen.nl
Informatie Corona - GREAT vakantiehuizen aan Zee
fade
6477
page-template-default,page,page-id-6477,mkd-core-1.1.1,mkdf-social-login-1.2,mkdf-tours-1.3.1,voyage child theme-child-ver-1.0,voyage-ver-1.5,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,mkdf-side-menu-slide-with-content,mkdf-width-470,mkdf-medium-title-text,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Alles rondom het coronavirus

Update 11 januari 2021

Een veilig verblijf voor iedereen is onze hoogste prioriteit. Wij begrijp dat u hierover vragen heeft. We krijgen veel vragen van gasten of ze wel op vakantie kunnen naar Sint Maartenszee, Petten en de Noordzeekust. Staat uw vraag er niet bij of wilt u iets anders weten, stuur ons dan een e-mail (info@greatvakantiehuizen.nl)

We zullen zo snel mogelijk antwoorden. Op deze pagina houden we u zo goed mogelijk op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Zorgeloos boeken bij GREAT-Vakantiehuizen

Omboekflexibiliteit
Gratis annuleren binnen 10 dagen

Speciale corona omboek flexibiliteit
Gratis omboeken (in dezelfde accommodatie) in geval van een:

  • gesloten grens
  • negatief reisadvies (code oranje en rood)
  • quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies

Veelgestelde vragen ivm reisbeperkingen bij Corona

1. Kan ik nog een vakantiewoning reserveren?
Jazeker, op onze website of via e-mail / telefoon kunt u direct uw accommodatie reserveren.

2. Kan ik nog alle accommodaties boeken?
De vakantieparken in Sint Maartenszee / Petten en omgeving zijn open. Daarnaast verhuurt GREAT Vakantiehuizen diverse accommodaties buiten de bungalowparken. Ook deze kunt u reserveren.  Op de website van de Rijksoverheid kunt u zien wat de maximale groepsgrootte in een bungalow is. U kunt meer informatie vinden onder de kopjes ‘Corona en reizen binnen Nederland’ en ‘Groepen in een vakantiehuis’.

3. Kan ik met meerdere gezinnen in een vakantiehuis in Nederland?
Houd de site van de Rijksoverheid in de gaten voor alle maatregelen die getroffen zijn voor een vakantie in eigen land. U kunt meer informatie vinden onder de kopjes ‘Corona en reizen binnen Nederland’ en ‘Groepen in een vakantiehuis’. Hier kunt u ook zien wat de maximale groepsgrootte in een accommodatie is.

Heeft u een verblijf met aankomst t/m 19 januari? Dan kunt u omboeken door een voucher aan te vragen. Met deze voucher kunt u op een later moment in 2021 dezelfde accommodatie reserveren.

4. Wanneer ik nu een verblijf boek, kan ik dan wachten met betalen totdat ik zeker weet dat mijn verblijf doorgaat?
Wanneer u een accommodatie reserveert, vragen wij een aanbetaling te doen binnen 10 dagen. Het restbedrag dient u uiterlijk 4 weken voor uw aankomstdatum te voldoen. Dit is niet gewijzigd.

Omboeken en annuleren
Extra omboekflexibiliteit
Wij bieden u flexibiliteit om uw vakantie om te boeken naar een andere periode in geval van een:

  1. gesloten grens
  2. negatief reisadvies naar de regio van bestemming (code oranje of code rood)
  3. quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies

Bovenstaande dient op de officiële website van de Nederlandse overheid of overheid van het land van bestemming te worden gecommuniceerd.
De accommodatie en huursom van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Wanneer de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaalt u het verschil extra.

5. Wat moet ik doen als ik wil omboeken?
Wanneer u een verblijf heeft geboekt met aankomst t/m 19 januari en u door de getroffen maatregelen van 14 december jl. de toegestane groepsgrootte overschrijdt, kunt u omboeken door een voucher aan te vragen. Met deze voucher kunt u op een later moment dezelfde accommodatie reserveren.

Dit geldt ook wanneer u vanwege de genomen overheidsmaatregelen niet mag reizen.

6. Kan ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?
Extra omboekflexibiliteit
Wij bieden u mogelijkheid om uw vakantie om te boeken naar een andere periode (in dezelfde gehuurde accommodatie) in geval van een:

gesloten grens
negatief reisadvies naar de regio van bestemming (code oranje of code rood)
quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies

Bovenstaande dient op de officiële website van de Nederlandse overheid of overheid van het land van bestemming te worden gecommuniceerd.
De accommodatie en  huursom van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Wanneer de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaalt u het verschil extra.

7. Kan ik mijn reservering annuleren wanneer er sprake is van reisbeperkingen ivm Corona?
Ja, dat is mogelijk. Geef uw annulering per e-mail aan ons door en wij verwerken dit zo snel mogelijk voor u.

We informeren u graag over onze annuleringsvoorwaarden:
Let op: door te annuleren vraagt u géén omboekingsvoucher aan:

We informeren u graag over onze annuleringsvoorwaarden:
– Annuleert u binnen 10 dagen na het maken van de boeking en is de aankomstdatum niet binnen 28 dagen? Dan ontvangt u 100% van uw reissom terug, verminderd met € 25,00 administratiekosten.
– Annuleert u na 10 dagen na het maken van de boeking dan gelden de algemene annuleringsvoorwaarden:

Bij annuleren van een boeking zijn de volgende bedragen verschuldigd:
• Tot 42 dagen voor aankomst: 30% van de huursom.
• Vanaf 42 dagen tot 28 dagen voor aankomst: 60% van de huursom.
• Vanaf 28 dagen tot dag van aankomst: 90% van de huursom.
• Bij een latere annulering of geen bericht bent u de totale reissom verschuldigd.
Let op: door te annuleren vraagt u géén omboekingsvoucher aan

8. Kan ik mijn reservering annuleren vanwege gezondheidsklachten?
Heeft u gezondheidsklachten en kunt u niet reizen? U kunt ervoor kiezen om uw boeking definitief te annuleren en eventueel contact over uw geannuleerde verblijf op te nemen met uw reis- en/of annuleringsverzekering. U ontvangt van GREAT Vakantiehuizen een annuleringsfactuur, welke u kunt overleggen aan uw reis- en/of annuleringsverzekering.

9. Wanneer ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?
Is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaalt u het verschil bij.

10. Wanneer ik mijn verblijf nu omboek en ik wil later nogmaals wijzigen, kan dat?
Neemt u per e-mail contact met ons op. Wij zullen met u kijken wat mogelijk is.

11. Zijn er speciale boekingsvoorwaarden rondom corona?
Great-Vakantiehuizen heeft speciale corona omboekingsmogelijkheden. U kunt omboeken naar een andere periode in dezelfde accommodatie.

Gratis in geval van een:

gesloten grens (geldt ook voor onze Duitse gasten)
negatief reisadvies (code oranje en rood)
quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies

12. Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?
Neem dan contact op met uw reis- en/of annuleringsverzekering. Zij kunnen u informeren wanneer u aanspraak kunt maken op uw annuleringsverzekering en hoe u een claim kunt indienen.

13. Zijn mondkapjes verplicht bij een bezoek aan GREAT-Vakantiehuizen?
Omdat wij de landelijke wetgeving respecteren is in de publieke binnenruimtes het dragen van een mondkapje verplicht.

14. Kan mijn geboekte verblijf in Nederland doorgaan?
Onze vakantiebungalows in Sint Maartenszee, Petten en omgeving zijn open en kunt u reserveren. Op de website van de Rijksoverheid kunt u zien of u aan de maximale groepsgrootte voldoet. Is dit het geval, dan kan uw verblijf gewoon doorgaan.

15. Hoe is de situatie in Nederland?
Alle bungalowparken waar GREAT-Vakantiehuizen verhuurt in zijn geopend. U bent van harte welkom!

16. Wat is een omboekingsvoucher?
De omboekingsvoucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking in dezelfde accommodatie.

17. Wanneer ontvang ik een omboekingsvoucher?
Wij bieden u mogelijkheid om uw vakantie om te boeken naar een andere periode in geval van een:
gesloten grens
negatief reisadvies naar de regio van bestemming (code oranje of code rood)
quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies

Bovenstaande dient op de officiële website van de Nederlandse overheid of overheid van het land van bestemming te worden gecommuniceerd.
De accommodatie en  huursom van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaalt u het verschil extra.

18. Ik heb alleen mijn eerste termijn betaald. Wat gebeurt er met mijn tweede termijnbetaling wanneer ik vanwege de Covid-maatregelen niet kan komen?
U ontvangt een omboekingsvoucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag voor de oorspronkelijk geboekte accommodatie.

19. Wat zijn de voordelen van een omboekingsvoucher?
U kunt een gewijzigde reservering maken op het moment dat het u uitkomt, tot één jaar na uitgifte van de omboekingsvoucher. Het verblijf dient wel in de oorspronkelijke geboekte accommodatie plaats te vinden.

20. Hoe lang is de omboekingsvoucher geldig?
De omboekingsvoucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking in dezelfde accommodatie.

21. Welke waarde heeft de omboekingsvoucher?
De omboekingsvoucher heeft de waarde van de reissom die u reeds heeft betaald.

22. Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom corona?
Op de website van het RIVM leest u de laatste informatie rondom het coronavirus en de maatregelen.

23. Waar vindt ik meer informatie over reisadviezen.
De reisadviezen in Europa volgen elkaar in snel tempo op en veranderen dagelijks. Om u ten alle tijden van actuele informatie te voorzien verwijzen we u naar de landelijke overheidswebsite waar u het geldende reisadvies kunt vinden.

  • Het RIVM over de corona uitbraak

De informatie op deze pagina is aangepast op basis van de persconferentie van het kabinet.

Onze GREAT vakantiewoningen zijn geopend, wel hanteren wij aangescherpte veiligheids- en hygiënemaatregelen om u, als gast van GREAT Vakantiehuizen, ook in deze tijden een veilige, onbezorgde vakantie te kunnen bieden. Het waarborgen van uw- en onze gezondheid staat hierbij centraal. Onderstaand vindt u een overzicht van deze maatregelen.

Algemene maatregelen

  • Onze vakantiewoningen/parken zijn geopend.
  • Blijf zoveel mogelijk op uw vakantieadres.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Begroet elkaar maar schud geen handen.
  • Was op de juiste momenten uw handen langer dan 25 seconden met water en zeep.
  • Gebruik desinfecterende gels.
  • Hoest en nies in een papieren zakdoek of aan de binnenkant van uw elleboog.
  • Wanneer u koorts heeft of verkouden bent, blijf dan thuis. Dit geldt ook voor uw huisgenoten.
  • Volg de landelijke regels.

24. Kan ik veilig op vakantie bij GREAT Vakantiehuizen?
Vanuit de overheid is het toegestaan om op vakantie te gaan binnen Nederland en al onze vakantieparken zijn dan ook geopend. De vakantieparken van GREAT Vakantiehuizen zijn ruim opgezet en de vakantiewoningen beschikken over een ruime tuin en eigen parkeerplaats, waardoor u niet in contact hoeft te komen met andere vakantiegasten. Zelfs bij een maximale bezetting heeft u voldoende eigen ruimte en is het makkelijk om voldoende afstand te bewaren tot andere gasten. U bent dan ook van harte welkom om vakantie bij ons te vieren.

Wel adviseren wij u, conform de richtlijnen van het RIVM, om zoveel mogelijk op uw vakantieadres te blijven. U heeft echter de ruimte en vrijheid om rondom uw vakantiewoning te genieten van al het moois dat de kop van Noord-Holland te bieden heeft.

25. Waar kan ik eten en drinken?
Vanaf woensdag 14 oktober 22.00 uur zijn alle eet- en drinkgelegenheden in Nederland gesloten. De restaurants in de omgeving bieden maaltijd-, afhaal- en/of bezorgservice.

26. Zijn mondkapjes verplicht?
Het dragen van een mondkapje is verplicht wanneer u ons kantoor bezoekt.

27. Kan ik op vakantie met meerdere huishoudens?
Op de website van de Rijksoverheid staat vermeld dat een groep zowel binnen als buiten uit maximaal 2 personen (exclusief kinderen t/m 12 jaar) mag bestaan. Conform deze maatregel is er per vakantiewoning een maximum van 2 personen (exclusief kinderen t/m 12 jaar) uit verschillende huishoudens toegestaan. Voor groepen afkomstig uit hetzelfde huishouden bestaat geen maximum. U bent zelf verantwoordelijk voor het naleven van deze maatregel.

28. Is jullie receptie geopend?
Ons kantoor is geopend, maar wij zullen 1,5 meter afstand van u houden. Daarnaast verzoeken wij onze gasten rekening te houden met:

  • Het dragen van een mondkapje is verplicht bij het bezoeken van onze receptie.
  • Om de 1,5 meter afstand te kunnen garanderen, willen wij u vragen om alleen naar de receptie te komen.
  • Onze receptie is voorzien van plastic schermen, dit kan onpersoonlijk overkomen maar is nodig om de veiligheid van u en onze medewerkers te waarborgen.

29. Hoe gaat het in- en uitchecken?
Wij hebben graag even persoonlijk contact met u bij het inchecken zodat wij eventuele vragen direct kunnen beantwoorden. Bij het uitchecken zien wij u graag nog even in onze receptie om te horen hoe u uw verblijf ervaren heeft.

Houd bij het bezoeken van de receptie rekening met de 1,5 meter afstand en de hierboven genoemde punten.

30. Houden jullie rekening met extra hygiëne bij de schoonmaak?
Onze vakantiewoningen worden extra goed schoongemaakt met professionele middelen. Daarnaast worden de zogenoemde “handcontactpunten” zoals lichtknopjes, nachtkastjes en deurklinken grondig gereinigd met professionele middelen en wordt het gehuurde linnengoed boven de 60 graden gewassen, zodat virussen hierop niet kunnen overleven.

31. Medewerkers
De gezondheid van u en onze medewerkers heeft voor ons de hoogste prioriteit. Onze medewerkers zullen er alles aan doen om de gezondheid van onze gasten te beschermen.

32. Zijn er nog leuke tips voor een dagje uit?
Normaal gesproken stimuleren wij onze gasten om eropuit te gaan, de Kop van Noord-Holland te ontdekken en de lokale ondernemer te steunen. In deze tijden stimuleren wij u om dagjes uit zoveel mogelijk te beperken. Blijf samen met uw reisgezelschap mogelijk in- en rondom het vakantiehuis, laat eten bezorgen en maak prachtige wandel- en fietstochten in de directe omgeving. Gaat u toch op pad? Bereid u dan goed voor, vermijd drukke momenten en neem een mondkapje mee.

33. Hoe komen we met GREAT in contact?
Bij voorkeur per e-mail: info@greatvakantiehuizen.nl
Telefonisch: 06 – 501 23 008

Blijf gezond!
Greet, Atina & Astrid